UyuşturucuAna Sayfa » Uyuşturucu çeşitleri » Bonzai Zararları

Bonzai Zararları

Bonzai, Jamaican gibi sentetik esrar kullanımına bağlı acil tıbbi durumlar ortaya çıkabilmektedir. Özellikle kalp ve dolaşım sisteminde ortaya çıkan kalp atım hızında aşırı artma (çarpıntı), bazı vakalarda kısa süreli bilinç yitimi gibi merkezi sinir sistemine ilişkin tablolar ve aşırı endişelilik hali, ölüm korkusu gibi kaygı-anksiyete belirtileri nedeniyle acil servislere başvurular olmaktadır. Bu belirtiler ile bonzai kullanımı arasında bağlantı kuramayan hastalar, yasadışı olması nedeniyle hekime eksik bilgi vermekte ve yeterli müdahalelerin yapılması gecikebilmektedir.


Bonzai Zararları

  • Bağımlılık
  • Çekilme belirtileri
  • Kalp atım hızında artma, çarpıntı
  • Ağızda kuruma
  • Kusma
  • Huzursuzluk
  • Akıl karışıklığı
  • Varsanılar
  • Kan basıncında artma
  • Kalp krizi
Aşırı dozda şiddetli psikiyatrik tablolar ortaya çıkabilir. Aynı zamanda yaşamı tehdit eden durumlara yol açabilir.
Bonzai, Jamaican gibi sentetik maddelerle tolerans hızla gelişmektedir. Yani madde ile oluşan etkiyi elde edebilmek için kullanılan miktarın artması oldukça süratle karşımıza çıkmaktadır. Bu bağımlılığın da hızlı geliştiğinin bir göstergesi olmaktadır.

1 yorum:

  1. Allah korusun, çok kötü zamanlar geçirdim.
    Maddeyi tükettiğiniz an nabzınız kulaklarınıza vuruyor.
    Ağız kuruması, ölüm korkusu hepsi üstüste.


    Benim için şöyle bir güzelliği oldu, jamaica kullandığım dönemde en son kullanışım beni çok derinden etkiledi, ölüm tribi ve yaşanan herşeyi daha önceden rüyamda görmüşüm ve herşeyin sonu ölüme çıkıyor düşüncesi beni rahatsız etti.
    Bilinç altıma ve beynime bu hissiyat işlemiş olacak ki alkol-esrar ne tüketirsem tüketeyim artık onların etkisi de jamaica etkisine dönüşmüştü.
    Ne zaman kafam güzel olsa aynı düşünce beynime işliyordu.
    Herşeyi rüyanda gördün, ve öleceksin. Gerçekten de yaptığım herşey adeta bir dejavu gibi geliyordu.
    Bazen ayık halimle bile bu düşünceye girdiğim oluyordu.

    Bu etki keyif verici maddelerin bana keyif vermemesiyle sonuçlandı.
    Herşeyden kurtuldum.
    4-5 senedir kullanmıyorum. Eski arkadaş ortamımı bıraktım.

    Gerçekten tövbe ettirir derlar ya. gerçekten ettirdi.
    Zaten sentetiğe düştüyseniz bu yolun sonu ya ölümdür ya tövbe.

    Herkes aynı etkiyi yaşamıyor,yaşayanlar da var lakin içtiğin her keyif verici maddede aynı etkiyi yaşamak.
    Bu Allah'ın beni bu yoldan bezdirerek doğru yola getirme şekli olabilir.
    Şükürler olsun.

    YanıtlaSil